Sedavý spôsob života v spojení so sedavým zamestnaním je skazou pre naše chrbtice. Mladí ľudia už po pár rokoch zamestnania v kancelárii prežívajú bolesti, ktoré vedú k rôznym vyšetreniam, rehabilitáciám a často aj zákrokom, bez ktorých by ďalej nedokázali fungovať. Dnes sa pozrieme na 5 tipov, ktoré vám pomôžu podobné problémy aspoň oddialiť.
Kvalitná stolička
Základom je sedieť na stoličke, ktorá nemá za sebou 15 rokov služby a ktorá má aspoň ako-tak anatomicky tvarovaný sedák a operadlo. V našej ponuke nájdete kvalitné pracovné stoličky, ktoré sú komfortné a ktoré vám zabezpečia vyššiu kvalitu posedu aj počas 8-hodinovej smeny za počítačom.
Podložka
K stoličkám si zamestnanci aj na vlastné náklady často dokupujú malé gumenné podložky s výstupkami, ktoré pripomínajú fakírske postele. Táto podložka vás vďaka slabej bolesti prinúti sedieť vzpriamenejšie. Je nafúknutá vzduchom, a teda sa trochu správa ako fitlopta.
Opierka chrbta a nôh
V našej ponuke nájdete aj opierky chrbta a nôh. Opierky pre chrbát sú vhodné pre stoličky, ktoré nemajú celú zadnú časť a vy potrebujete nejakým spôsobom podporiť pri sedení aj vaše kríže. Opierky nôh zvyšujú komfort pri sedení a správny sed, čím opäť odďaľujú zdravotné komplikácie spôsobené zlým sedením.
Správny sed
O tom, ako sa má správne sedieť, by sa niektorí odborníci pohádali do krvi. Jedni odporúčajú vysoko-kvalitné anatomické stoličky, iní zase fitlopty a existujú aj takí, ktorí by sedenie úplne zakázali a všade by nainštalovali pracoviská, pri ktorých sa musí stáť. V základe sa však všetci zhodujú – chrbát vystretý, stehná vodorovne s podlahou a oči vo výške najvyššieho bodu monitora.
Pravidelný pohyb
Existuje jeden tip, ktorý vám s chrbtom zaručene pomôže. Aspoň raz za hodinu sa 5 minút prejdite po kancelárii, zájdite na WC, na kávu alebo sa ponaťahujte. V moderných firmách nie je ničím výnimočným, keď majú zamestnanci dvakrát za deň nariadený povinný skupinový telocvik. 10 minút jeden zo zamestnancov predcvičuje rôzne prvky na natiahnutie a rozhýbanie celého tela, čo jeho kolegovia opakujú. Čo tak zaviesť takýto zvyk aj do vašej firmy?